Fröken Li AB
Företaget ligger i Torsås på Bergkvaravägen 17.
Vill du komma i kontakt med oss, skicka e-post till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du snarast kontakta oss via e-post till [email protected],
Leverans
Varor som finns i lager skickas i normalfall senast dagen efter som beställning kommit oss tillhanda. Leveranstid är 1-5 vardagar, beroende på valt fraktsätt.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress [email protected].
Priser
Alla priser i butik och på hemsidan anges i SEK och är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisförändringar som orsakas av ändrade priser från våra leverantörer. Vi reserverar oss även för feltryck i prislistan, felaktigheter i priser beroende på felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priser fram till dess att du fått din orderbekräftelse.
Ångerrätt
Vid köp av varor från hemsidan har du som konsument en lagstiftad ångerrätt som löper 14 dagar från det att du har tagit emot en vara.
Ångrar du ditt köp ska du snarast meddela oss via e-post till [email protected], dock senast inom 14 dagar efter att du mottagit din vara, returnera varan till oss.
Vid retur fyller du i formuläret som finns bifogat i din leverans. Det ska tydligt framgå ditt namn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ordernummer samt artikelnummer eller benämning av produkt som du returnerar.
Du står själv för fraktkostnaden av den varan du returnerar. Du står även för risken för varan som du skickar tillbaka, så de bör skickas välförpackade och i sin ursprungsförpackning. Returnerade varor ska vara i oanvänt skick, utan parfym, smink eller andra fläckar. Returnerade varor ska skickas tillbaka till oss snarast, eller senast inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångrat ditt köp.
Ångerrätten gäller inte då produkten som du beställt av hälso- eller hygienskäl inte kan säljas till annan konsument. Exempel på sådana produkter är smycken, håraccessoarer och underkläder. Ångerrätten gäller heller inte produkter som säljs under benämningen rea (produkter som säljs under benämningen erbjudande omfattas av ångerrätten).
Reklamationer och klagomål
I händelse av att du mottar en produkt som har produktionsfel eller är felexpedierad åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomål och meddelande av reklamation skickas till oss snarast efter att defekten har upptäckts.
Vid reklamation av en vara ska ett meddelande skickas till [email protected]. I meddelandet ska du ange ditt namn, din e-postadress, ditt mobilnummer, ordernummer, artikelnummer eller benämning av produkt samt en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet, eller leverera en motsvarande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vi står för kostnaden av returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation, om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se).
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår hemsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna på vår hemsida återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en hemsida i integritets syfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares internetaktivitet. Cookie är en liten textfil som som hemsidan du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information hittar du på post- och telestyrelsens hemsida (www.pts.se).
Personuppgifter
Genom att handla hos Fröken Li AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi delger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Fröken Li AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning. Dina personuppgifter används även vid de tillfällen då du önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden, för att kunna anpassa marknadsföringen till dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt namn, din adress, ditt mobilnummer, din e-postadress, din IP-adress samt din köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har rättslig grund att behandla dessa uppgifter. Exempel på grunder kan vara för att fullfölja avtalet mellan dig och Fröken Li AB eller för att efterleva rättsliga förpliktelser enligt exempelvis bokföringslagen.
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker endast efter samtycke från dig.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp delas information med våra betalleverantörer. Det som lagras är ditt namn, din adress, din e-postadress och ditt mobilnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantörer. Informationen sparas för att för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betaltjänster som vi använder oss av är Klarna, Stripe och Swish.
Fraktbolag
För att kunna leverera din beställning behöver vi dela specifik information med valt fraktbolag. Det som delas är ditt namn samt din leveransadress för att kunna genomföra leveransen. I aviseringssyfte kommer även din e-postadress och/eller ditt mobilnummer att delas med fraktbolaget.
De fraktbolag vi använder oss av är PostNord och EarlyBird.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, dock är bokföringsmässiga krav exempel på sådana.
Ansvarig för personuppgifter
Fröken Li AB är ansvarigt för lagring och behandling av dina personuppgifter och ser till att reglerna efterföljs.
Vi använder oss av plattformen Quickbutik. Quickbutik AB har säte i Helsingborg.
Ändring av de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst att göra ändringar i de allmänna villkoren. Eventuella ändringar av villkoren kommer att publiceras på hemsidan. Villkorsändringarna anses som accepterade av dig i samband med order eller besök på hemsidan.
Tvist och lagval
I händelse av att en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan Fröken Li AB och dig som kund, kan du som konsument vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se). För boende i ett annat EUland än Sverige kan man lämna klagomål via EU-kommissionens plattform för medling i tvister.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden.
Tvist gällande tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.